söndag 24 februari 2008

24/2 Sköna söndag men dum magont


Idag fick jag sova, min älskade man gick upp med Loppan vid strax efter sju. N jobbade idag och var borta från nio till fem. När hon kom hem var hon helt slut och tyvärr har hon nog fått magsjukan... stackars henne. Vi andra har städat lite, strykt klädseln till soffan som nu äntligen är lite ren. M har givetvis lagat god mat, idag var min mamma här och även min syster med familj. Vi åt oxrullader och mandelpotatismos, härlig husmanskost. Till och med pressgurka till. Till efterrätt åt vi paj och jag är mätt fortfarande. Är även lite rädd för att ha blivit smittad med magsjukan.... det vill jag inte. Och jag hoppas verkligen inte att lilla Loppan får det. Idag har Bella upptäckt sina fötter ordentligt. Ligger hon på rygg så lyfter hon benen och drar i dem med ryckiga rörelser. Hon är så rolig och duktig, givetvis för hon är ju vår fina lilla prinsessa. Måste bara säga att jag drömde om jackan/kappan i natt och det känns som om jag missar något om jag inte köper den..... men hur ska det gå till. Det kommer ju lite andra saker som måste prioriteras den här månaden. Som Loppans dopt i slutat av Mars och det känns jätteviktigt att det blir bra. Hur som helst så måste jag helt enkelt försöka glömma den perfekta kappan till mig i vår. Imorgon börjar jag mitt nya löfte. Minst trettio minuters promenad varje dag (trots dåligt väder, finns ju inget bara dåliga kläder, eller hur ?) Och jag har lovat H att inte äta godis fram till sommaren. Men jag får äta glass och fikabröd, fast bara två gånger i veckan. Därför äter jag upp min sista Reisen idag. Undra hur det ska gå? Hur ska jag fixa det här men..... ni får hjälpa mig och jag ska verkligen göra mitt bästa för att fixa det här. Peppa mig gärna TACK !!!! Eftersom jag inte tog något kort på Lilla A idag får det duga med gammalt kort på syrran och lilla A. Håll tillgodo!!

1 kommentar:

A Beautiful Day sa...

Jag ska stötta och hjälpa dig!!!Jag har massa ideér vad vi kan äta istället, eftersom jag provat förut att vara godisfri! Varje dag är ett framsteg och du är på rätt väg som vill och försöker! Man är bara människa, och man gör så gott man kan!
Stor kram Helén :)