måndag 3 december 2007

2 månader idag



Idag är det exat två månader sen som vår Prinsessa av Oktober föddes. Hon föddes den vackraste septemberdag man kan tänka sig. Himlen var underbart blå och solen strålade superskönt. Prinsessan heter Agnes Isabelle och har lite lite hår och vägde 3540 gram och var 48 cm lång. Hon kom till oss med väldig fart, strax under två timmar. Hon är givetvis vårt hjärtegryn. Hon har redan många många smeknamn. Vi som ger henne det är jag mamma Kicki som skriver, min älskade man Martin (stolt pappa )och min dotter
Nathalie (Nattis, stolt storasyster). Vi har även en busig hund som heter Harry. Hon kallas för prinsessa av oktober på grund av den här fantastiska låttexten (kommer längst ner) av Peter LeMarc vår husgud.

Idag väger hon nog över 5 kilo och är över 55 cm lång. Isabelle och jag har firat dagen med att julhandla på Forum Nacka. Vi åt lunch med Isabelles kusin Olivia och hennes mamma Magda (min lillasyster) och pappa Marcus. Isabelle njöt i vagnen hela tiden. Vaknade bara en kort stund och somnade sedan om utan att gnälla nästan någonting. Räcker med att gunga lite på vagnen så somnar hon om. Vi har hittat julklapp till min mamma och även köpt material till tackkort/julkort som vi ska försöka få iväg i god tid. Idag är det förfärligt väder i Stockholm, kanske hela Sverige. Det är 5 + grader och det regnar. Inte mycket till adventsväder men man kan ju alltid hoppas på att snön kanske kommer till jul. Även om jag inte gillar snö, men just nu känns allt bättre än regn och gråmulet. Martin ska på styrelsemöte ikväll och Nattis ska till sin kompis Daniel, på födelsedagsmiddag. Daniel blir 18 år idag och honom önskar vi ett stort GRATTIS!

Jag och Isabelle ska njuta i soffan med julmust och pepparkakor.


ÄLSKAD FRÅN FÖRSTA STUND

Alldeles nyss
Prinsessa av september (OKTOBER)
Bar jag dej i min famn
Genom spruckna nätter med varsamma händer
Viskade jag ditt vackraste namn
Jag ville fylla dej med drömmar
Måla en himmel så blå
Jag ville ha dej att tro att allt du önskar kan du få

Om det ändå hade räckt med bara min kärlek till dej
Den är större än du tror
Större än kärleken själv
För när du steg ner på denna jorderund
Var du älskad från första stund
Älskad från första stund

Det gör mej så ont
Prinsessa av september (OKTOBER)
Att möta din skräckslagna blick
Se dej famnad av en sorg som bara du känner
Och glida iväg från det lugn som är ditt
Är det jag som har lärt dej att måla dina orosmoln?
Har jag kramat dej för hårt, säg nåt så jag kan förstå

Om det ändå hade räckt med bara min kärlek till dej...

Jag säger ditt namn
Prinsessa av september (OKTOBER)
Du stänger din dörr igen
Det kommer en dag då himlen återvänder
Men du kan inte se den än
Och fast min oro för dej är nånting jag inte rår på
Måste jag släppa din hand och se dej villande gå

Om det ändå hade räckt med bara min kärlek till dej...

1 kommentar:

lmvv sa...

Ett maktskifte har skett
På bara 11 månader har hon lagt beslag på våra liv våra hjärtan vår famn
Nacke och arm ömmar ömt.
Aldrig skulle jag gissa att mitt blod var så starkt. Haka, ögonfärg (?)å stilen när hon sover,nog är hon min andra dotter dock första genom blodet
Kära familj; K+N+I+H
TRO MIG
Nog med kärlek finns för er alla
LMVV