fredag 7 december 2007

Saffransdoft och babyrytmik


Babyrytmik i Sickla med Pernilla som ledare. Martin var med och han var enda pappan idag. Pernilla tycker att han sjunger så bra att de vill ha med honom i gospelkören. Men Martin sa att han har gjort det och att det räckte då. Hur som helst är det alltid lika kul att se att barnen som lyssnar och tittar. De att det är roligt. Vi sjöng lite julsånger idag och det är mysigt, jag ryser när man sjunger luciasången. Efter det shoppade vi inför glöggfesten, och även födelsedagspresenter till Johan och Tomas. Destigntogert är fantastiskt säger jag bara!

Här hemma luktar det supergott av saffran i hela lägenheten. Martin bakar saffransskorpor till imorgon och jag håller på med pyssel till julkorten som snart är färdiga. Lite mer lim och korten på Isabelle. Som vi hoppas på att de kommer i brevlådan på måndag, sen skade bara skickas iväg. Adresser och frimärken och har vi gjort fina julkort i år.

Ikväll blir det Idolfinal och jag hoppas på Amanda, fast jag inte tycker att hon sjunger bäst. Min idol Daniel som sjöng bäst har ju redan åkt ut, man är ju patriot mot smålänningarna. Så jag hoppas på en spännande final som ett startskott för helgen.

För det är ju ärligt med helg!

Inga kommentarer: