torsdag 13 december 2007

Isabelles första Lucia


Blev inte som vi hade tänkt oss. Jag är sjuk, ont i halsen och snuvig. Lillan hade också sin första feber någonsin. Dock bara förhöjd temperatur med en grad. Men det resulterade i att hon var lite gnälligare och ville att jag skulle sjunga för henne hela tiden. Så hon satt i sin babysitter och jag satt framför och sjöng, bland annat "Luciasången" och "Tipp Tapp". Då var hon nöjd hela tiden, trots att jag kaxar som en kråka. Vi hann fixa lite innan Magda kom och hämtade oss, vi köpte lyxfika på Dellan och sen hem till kusinen Olivia. Vi hade tänkt klä våra döttrar i tomtedräkt och luciadräkt men eftersom jag och lillan inte mådde hundra så får det bli nästa år i stället. Vi lekte med Olivia och Isabelle var i Baby björnen tills hon somnade ordentligt. Vi åt mat och Olivia äter så duktigt själv nu, är väldigt imponerad Sen lite lek och teletubbiestittande så knoppade i alla fall lilla O in. Isabelle var vaken och väntade på pappa Martin som har varit på pappagrupp ikväll. De var dubbelt så många som förra gången... hi hi med andra ord 2 stycken. Så då var Lucia över och snart ska vi hämta Nattis på Julgalan.

Inga kommentarer: