fredag 14 december 2007

Julfest och filmmys



Idag har varit en bra dag trots förkylningen och halsen den värker mer än någonsin. Tur att min man pysslar om mig och fixar te med honung i. I morse hade vi mys hela familjen för Nattis har sovmorgon på fredagar och Martin var ledig. Lillan och Nattis myste i allas vår favorithörna vid fönstret. Jag har varit på jobbet för en liten julmiddag. det var roligt och lite konstigt att vara på jobbet igen. Men jag kände mig fin och det var roligt att klä upp sig för en gång skull. Annars blir det ju mest mysplysch och amningströjor. Festen var roligt, de som hade ordnat det hela var klädda i tomtedräkter. De hade gjort ett bra jobb och luciatåget var en höjdare. Vi fick en julkapp och i år var det en glasskål ifrån Skruf full med godis. Aj aj, kommer jag någonsin gå ner mer ? Den här festen var inte annorlunda än andra fester på jobbet. Någon blev full någon drog ner ett glas eller två. Andra bara njöt och hoppas på skvaller som man kan prata om på måndag. Själv höll jag mig till musten, då min kära syster faktiskt har haft förvärkar och jag tänker vara beredd att ta han om Olivia. Så efter fyra timmar längtade jag nästan för mycket efter min lilla Sessa att jag åkte hem. Väl hemma har jag och Martin kollat på film, en romantisk komedi som jag älskar. Fånigt jag vet, men sån är jag. Imorgon blir det julbord igen men på favoritrestaurangen. Och det får jag skriva om imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är jätteroligt att få se alla fina bilder och läsa dina trevliga och intressanta berättelser Cristina. Först kom ett jättefint kort på era två jättesöta flickor ,lilla Nathalie och lilla Isabelle och sen flera fina kort på lilla Isabelle och så de två söta "luciakandidaterna".Tack lilla Cristina!
Kram mamma.