söndag 27 januari 2008

27/1 Promenad och söndagsmiddag




Idag har vi haft en del av släkten här och vi har ätit hjort. Det är givetvis min älskade M som har fixat finfina middagen. Tyvärr så spillde jag vin.... morr!!! på min syster fina kofta, men jag tror att jag fick bort fläckarna med en gång. Bra!!
Det blev lite pokerspel och en härlig eftermiddag/kväll här hos oss. M hann till och med baka bröd. Han är bäst så är det bara. N har också varit en pärla idag, eller hon är ju det jämt. Vi har nu bytt ut vaggan mot spjälsängen och hittills vekar det gå hem. Vi håller tummarna för att det blir en bra natt. Vi får visa kort på hur spjälsängen ser ut en annan dag men så här såg det ut innan, så här sov Loppan och åt i den stolen många gånger.

Innan idag har vi gått en långpromenad jag och M plus lilla Loppan förstås. Ja, så var ju H med också. Vi gick mördarbacken idag med och förhoppningsvis så hjälper det till med de kilona som jag vill ska försvinna. Det var ju så otroligt härligt väder. Solen sken och det var ganska kallt i vinden. Men det gjorde ingenting för det är härligt att promenera med barnvagn.

Nu ser vi fram emot Öppna Förskolan imorgon och lite babyrytmik. Sen får vi väl se vad veckan bjuder på.

Inga kommentarer: