söndag 13 april 2008

12/4 Vårkonsert



Tidigt tidigt skjutsade jag och Bella N till tåget. Hon skulle ett dygn till småland. Hem såg lite på film och sen somnade vi om i ca en timme. Det var skönt, men gjorde också att fm blev slö. Men en sak hann vi med och det var Isabelle som gick på toa. Ja, det är ju galet vad bajsigt allt har blivit men vi är ju en småbarnfamilj nu så det är bara att vänja sig. Jag såg nämligen att Bella var på g. Så jag satte henne på toa och hon bajsade faktiskt. Helt otroligt, men sant. Inte därför men vi blev givetvis sena, så vi hann inte äta lunch innan Elsas konsert på Nybrokajen 11. Men vi kom i tid efter att vi hittat en bra parkeringsplats. Det var så otroligt kallt idag att vårjackan inte alls var på sin plats. Jag har nu bytt jacka, köpte en lång på Vila istället för den korta på Lindex som jag inte trivdes i. Hur som helst tillbaka till konserten som de gjorde tillsammans med Länsblåsarna och Adolf Fredriks gosskör. Som är duktiga men som känns lite väl lillgamla för oss. De sjöng Majas alfabetssånger och Isabelle gillade allt förutom " Till Havs" där det var lite för mycket cymbaler och trummor. Efter det åkte vi hem hämtade hunden och vidare till Enebyberg. Där alla tre kusinerna och farmor och farfar Varland var. Även Farbror Johan och Tove. Vi åt god mat och Bella skötte sig perfekt. En härlig kväll som tur var inte blev så sen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bella kanske uppskattar Pettson och Findus och Pannkakstårtan mer. I den sjunger grammofonen ut "TIIIIL HAAAAVS" men utan cymbaler dock!:) Helén