fredag 18 april 2008

17/4 SaltsjöBus+våren är här!




Morr ingen kul natt Bella får för sig att vakna 04:30 och vill inte somna fast hon får mat. M får fixa så att bilen kom till Fouad. Jag sover inte längre än till 06:30 i alla fall. Sen skyndar vi oss iväg till Klapp och klang. Det var bara Filip och Bella som sjöng och jazzade idag, inga andra ur mammagruppen var där. Så Linda och jag gick till det nya cafét i OC. SaltsjöBus där vi gav barnen mat och vi själva åt efter det. God tacotallrik men lite saftigt med 65 kr tycker jag. Det var mycket mysigt och Linda och jag fyndade där med på second handkläder till våra gullungar. Sen promenerade vi till Lidl igen och där köptes det med våtservetter. N kom och mötte oss då hon hade glömt nyckeln. Efter det tog vi en långpromenad i solen som värmer så gott och vi såg både blåsippor, vitsippor och även violer. Idag har N och jag ätit våra första glassar. Härligt tog en "TipTop" och den var ganska god. Morr måste erkänna att det är svårt att hålla godisförbudet. Morr morr morr. Ska bättra mig jag lovar! Bella är så duktig idag har hon ätit följande.
Mat av mig vid ca: 05:00
Gröt vid ca: 07:00
Lunch vid ca 12:00
Mellanmål vid ca: 15:30
Mat av mig vid ca: 17:30
Gröt vid ca:19:00
Det funkar väldigt bra, hon äter en burk till lunch och till mellanmål äter hon yougurt. Vi byter sällan bajsblöjor nu för tiden och det är väldigt bra. Emy blev väldigt stolt i morse när hon fick se Bella live in action. Konstigt men sant. Vi leker och sjunger mycket vi har så himla roligt ihop. Och hon kommer nog att bli en hockeytjej tror vi eftersom hon gillar när vi sjunger hockeylåtar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Våren är här och därmed alla j*#!a katter som springer och förstör i mitt land. Kan vi låna Harry ett tag? MVH ensomälskar hundar