fredag 21 december 2007

Kusinmys och shopping


Igår var vi hos Marcus och Olivia nästan hela dagen. Vi åt mat och lekte, trots att solen sken gick vi inte ut. Var kanske bra det för jag har fortfarande lite ont i halsen. Olivia är så bra på att äta själv nu och hon gillar att rita. Hon kunde ha fleeceoverallen som jag köpte till Isabelle. Ska lägga upp bild på den snart, när vi köpte den så hämtade vi också en pyjamas som vi hade köpt på nätet men som man hämtar i butik. Grymt smidigt faktiskt!! Få lägga upp en bild på den med. När vi skulle åka hem märkte jag att jag inte låst bilen....slarvmajja. Förra gången hade jag ju till och med lämnat bilen med nyckeln i. Hur knäpp får man va.... kan ju inte skylla på amningshjärna till försäkringsbolaget om det skulle hända något. Skärpning Kicki! Sen åkte Helen och jag till stan, första gången jag var inne i själva stan och shoppar sen Isabelle föddes.... och OJ vad mycket folk. Kan man bli folkskygg på två månader? Nej klart man inte blir men det var jobbigt i julruschen. Samtidigt var det lyxigt att få gå på stan utan barnvagn och bara vara Kicki för en stund. Hittade julklapparna som jag letat efter och sen åkte vi till en barnaffär i Nacka och där var det kändisspotting. Fast ingen kul utan bara Runar och Amadeus. Helen sa att han ser ut som Dag Finn och det är faktiskt lite sant. Sen körde jag hem Helen och när jag kom hem fick jag god mat och gav nog god mat till Isabelle. Nattis hade varit på stan med sin pappa, hennes batteri hade tagit slut så hon fick stå ute i kylan en stund och vänta innan jag mitt pucko kom på att vi skulle låsa upp för henne. Mellan 5-10 minuter fick stackaren vänta i minusgrader. Men även denna dag sken solen. Fantastiskt att nästan en hel vecka har solen lyst över Stockholm.

Inga kommentarer: