söndag 10 februari 2008

10/2 Modell för en dag och släktkalas

Uj, idag har vi varit modeller för en stund. Vet egentligen inte vad jag ska tycka om det, sminket blev inte riktigt som jag ville men jag hoppas vi fick en fin bild på mig och mina goa tjejer. Då skulle jag bli väldigt glad. Det var hur som helst väldigt roligt att få göra en sån sak som att bli sminkad och fick byta om tre gånger för att bli fotade som en modell i en fin studio. Ska bli spännande att se resultatet nu på tordag. Det tog halva dagen och väntan är inte så rolig alls, men Loppan var så go och snäll. Hon gnällde nästan ingenting. Hon fick lite mat och vi kunde till och med byta kläder på henne en gång. Sen fick vi sanera henne innan vi åkte hem. Vi körde hem N, hämtade upp M och sen vidare till min mamma. Där var det riktigt släktkalas idag. Min moster, morbror och min kusin, samt hennes 5 barn. Min andra kusin och hennes sambo var också där. Även min minsta lillasyster och hennes sambo. Det var tårtkalas även om ingen fyller år, men gott och det var väldigt trevligt. Även om det är hela havet stormar vissa stunder. N har varit på personalmiddag ikväll på Beriut Cafe..... det vill jag med, men se nehääää det får jag inte. Jag och M hade en lugn kväll efter allt. Men fick kämpa lite och till slut vann jag,lilla Loppan somnade själv i sin säng. Hon skulle tvunget känna att jag var i närheten och jag höll min hand på henne så att hon skulle känna det och då tog det ca 15 minuter sen sov hon det lilla busfröet. Hon har nästan inte sovit alls på dagen så jag trodde hon skulle somna hur lätt som helst. Men hon var kanske övertrött. Kanske hade hon fått för mycket intryck dels i studion och dels min kära släkt. Nu sover hon i alla fall som en liten gris. I veckan som kommer ska det börjas med smakisar. Vi ska även köpa en hoppgunga som vi tror att hon skulle uppskatta då en av favoritsysslorna är just att stå upp . Det kommer nya kort på Loppan imorgon.

Inga kommentarer: