tisdag 12 februari 2008

12/2 Premiär och trötthet.


Åhhh idag har det varit premiär, Loppan fått sin första "smakis". Vi prövade med mild havregröt och det gick över förväntan. Hon åt säkert en och en halv matsked gröt. Hon ville helt enkelt inte att man skulle sluta mata henne. Gröten åkte ut och in ur munnen och jag vet att mycket hamnade i både näsan och i haklappen, men det var hur kul som helst att se henne äta lite. Uj, vad stor hon känns helt plötsligt. Ikväll slapp jag kämpa så med nattningen i alla fall. Det tar ca en kvart att natta henne nu, och hon grät ingenting ikväll. Bara gnölade lite och till slut somnade prinsessan och sover nu så gott så gott. Idag måste jag säga att jag är så stolt över mina två tjejer. Den stora prinsessan ska på intrevju på fredag på en restaurang som nisse, och sen kan det ju kanske bli servetis och mer och det är superduperbra. Den lilla sessan är man ju stolt för att hon kämpade i sig lite gröt och inte var jättejobbig vid nattningen. Däremot har hunden varit ett stort problem idag. Han har gnällt som skrutt för det är tydligen ganska många löptikar i området.... morr på honom. Själv är jag trött och lite hängig. Försöker sova och komma i säng i tid men det är inte alltid så lätt. Längtar efter att få bli lite bortskämd... en spadag eller helg hade inte varit fel. Med tanke på att ryggen och lederna inte är som de brukar vara. Dumma hormoner! Jag tänker i alla fall inte ge upp amningen ännu även om det är lockande att bli av med det onda och även att kanske få sova borta en hel natt. Slut på gnället och imorgon är en annan dag och då ska solen skina.... hoppas jag och då ska Loppan och jag gå i mördarbacken så det så. Här är hon i alla fall i sin premiär!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att gröt kan va såååå gott! Sötast i stan är hon iallafall!
Kram en beundrarinna!