söndag 30 mars 2008

29/3 Dopdagen


Vi har haft ganska många jobbiga nätter nu, Loppan är nämligen fortfarande hostig och har massa slem i halsen. Men idag var det ju bra att hon vaknade tidigt. Hon är på bra humör och hon får majskrokar när vi andra äter frukost. Vi låg väldigt bra tills jag upptäcker att jag faktiskt inte kommer hinna åka till frissan och få mitt hår fönat till rakt. Jaha, då är det att fixa till lockarna själv, morr jag blir aldrig nöjd. Hur som helst vi kom iväg och lilla älskade Bella somnade med en gång i bilen så hon hann sova i ca 25 minuter. När vi parkerar ser vi familjen Eskilsson. Vi går tillsammans till kapellet och väl där har mamma och några andra redan kommit. Vi får gå ner på mellanplanet på Sjöstadskappellet, där Bella får på sig klänningen och vi pratar lite med prästen. Våra faddrar är med och N kommer för att säga at hon är så nervös. Vi ser våra nära och kära som kommer och det är så roligt och spännande. Faktiskt lite nervöst konstigt nog. Sen går vi upp och det blir klockringning. Sen spelar kantorn och vi går in, vi blev lite fundersamma för vi trodde att Pernilla och Maria skulle spela när vi gick in. Men de får spela sedan. Prästen sa några inledningsord och sen börjar kantorn igen.... men blir avbruten och äntligen får vi höra "What a wonderful world" med Maria på blockflöjt och Pernilla som kompar på pianot. Sen går dopakten jättebra jag ber tackbönen och N sjunger helt underbart. Peter LeMarc hade varit stolt att få höra "Handens fem fingrar" med henne. Cathrine läste ett bibelord och Staffan bad förbönen. Martin sjung och spelade guitarr och det var så bra så. Sen kom själva dopakten, prästen höll i Isabelle och döpte henne. Bella reagerade inte över vattnet utan ville själv bara ta i dopfunten. Hon var dock snorig och dreglade jättemycket. Ska bli kul att se korten sen. Men allt var mycket lyckat. Tack Malin för en fin dopgudstjänst, vi så glada över de ord du sa. Vi går ut när Maria har sjungt "Vilken underbar värld", hon gjorde det helt fantastiskt. TACK !!! Jag har så många tack att det egentligen borde finnas ett eget inlägg med bara TACK. Sen åkte vi i alla fall tillbaka till Björknäs, där många redan hade hunnit före oss till lokalen. N hällde upp skumpa och festen var igång. Allt löper på jättefin och vi är så tacksamma för all hjälp vi fick, samt att alla ni som åkt så långt för att få vara med på Isabelles dop. Vi är helt enkelt så nöjda med allt. Tack för de fina fina presenterna Isabelle fick. Har nästan inte ord för hur glada och nöjda vi är. Isabelle somnade som en liten sten på kvällen, på sin egen fest ville hon vara med. Hon sov bara en kort stund, hon vandrade runt hos många men är lite tykänslig så hon var mest hos mig. Tyvärr känns tiden alldelse för kort och jag önskar att jag hade hunnit prata mer med många. Bilder kommer när jag själv får dem

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för att vi fick vara med! Det var så härligt att få lite "bonding time" med snosegosan... och det var trevligt att träffa er också! Nu ser vi fram emot att få vara tillsammans i sommar!

/Kram