fredag 8 augusti 2008

7/8 Lasse fyller år

GRATTIS svärfar!
Igår kväll när M var ute med hunden hände det mest konstiga i alla fall här på våran lilla gård. Det var två polisbilar men 4 poliser. M åker för att hämta N och när de är på väg in i garaget så ringer jag och säger att det står en stor svart suv på innergården. Det är 4 poliser till som klär på sig skyddsvästar, mörkerglasögn och hjälmar och tar fram sköldar. När M och N väl kommer in så är det som att vara med i en Beckfilm eller likande. Fast jag måste säga att poliserna är mycket lugnare och det känns väldigt tryggt måste jag säga. De skulle hämta in en kille som troligtvis har stängt in sig vapen. Det känns däremot inte tryggt alls. Hur som helst allt tog ganska lång tid och när det väl hände något gick det fort, läskigast var nog när de fyra gick i porten och alla poliser säkrade sina vapen... då måste jag erkänna att mina knän skakade. Jag sov otroligt dåligt efter det och det var många drömmar som handlade om poliser. Dagen har varit bra, vi var hos MoM och vi planerar födelsedagar. Vi stannade på kvällsmat och goare ungar än våra får man ju leta efter. Hemma sen blev det lite tv för ovanlighetens skull. Jag hämtade N och vi svängde förbi Max och jag måste erkänna att jag gillar sjöstaden mycket. Där skulle jag gärna vilja bo. Fast annars har jag hittat ett hus här i närheten som är för dyrt men som man bara skulle kunna flytta in i och leva sitt liv. Jag får väl spela på lotto eller något så jag kan köpa hus.

2 kommentarer:

A Beautiful Day sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
A Beautiful Day sa...

Värsta draget i lilla Björkan! Man behöver inte bo i NewYork för lite action tydligen! Eller jo, jag skulle vilja bo i NY...ett tag iallfall!