tisdag 19 februari 2008

19/2 Hunden, mat och ljuset


Lilla Loppan använder sin mun mycket. Hon pratar mycket och smakar på allt. Idag har hon använt sin lilla tunga mycket. Det ser jätteroligt ut för när jag härmar henne härmar hon mig tillbaka. Hon är hur go som helst, snäll tjej äter sover och skrattar därimellan. Förstås leker hon och jag ganska mycket också. Idag har vi också hälsat på kusinerna och där fick hon smaka på morötter för fösta gången. Hon har ju smakat potatis så nu var det dags för något nytt. Och gissa om hon gillade det? Japp, var svaret på den frågan. Hon nästan hugger efter skeden, det ser helfestligt ut. Däremot var inte gröt eller tillägg någon höjdare idag. Hon protesterade ljudligt på båda. Så jag hoppas att natten blir bra utan de båda.

Måste vara få berätta att när jag åkte från Värmdö idag så var klockan lite mer än fem. Solen har precis gått ner. Det var ett magiskt ljus och när jag åkte över en av broarna så var det så vackert att det nästan gjorde ont i själen. Tänk att något som är så vackert kan få en att må så bra. Så bra att jag till och med fick för mig att laga mat till mina kära. Jag fixade lite pasta med kyckling till. Det blev faktiskt riktigt gott hur ska det här gå. Snart faller hela min image för jag ska ju fixa mat imorgon kväll med. Hur som helst så känner jag mig ganska duktig och det kan ju inte skada lilla självförtroendet. Men självklart är det fortfarande mannen som är bäst på allt där hemma i köket. Han bakade två sorters bröd ikväll och det verkar så enkelt när han gör något.... morr. Han är bäst i alla fall. N och Loppan med givetvis. Värre är det med den stackars hunden. Måste säga att han går mig lite på nerverna. Varför har vi hund, och varför måste han fälla så otroligt mycket hår. Ja, ja... nog gnällt. Snart är det ännu ljusare ännu längre om dagarn och då mår man ännu bättre... tjoho!!

2 kommentarer:

A Beautiful Day sa...

Ni är verkligen lyckliga människor som har sån utsikt! Om vi fick bestämma skulle minst 12 träd ner, så att vi får ordentligt med kvällssol på vår balkong!
The OC-people

A Beautiful Day sa...

Jag har en krona till övers...hund till salu?!