måndag 12 maj 2008

11/5 Södermanland drar i mig



Idag har vi varit i Sörmland, och mer exakt i Julita för att titta på sommarhus. Det var helt fantastisk och det finns hur mycket som helst att göra men ändå bara att flytta in och leva sommar liv som M säger. Jag kan se mig själv där och även Bella som springer i gräset. Ja, ja drömma får man ju göra i alla fall. Efter vi hade tittat på husen så åkte vi till Julita värdshus och åt lunch. Det var så fint, det var en underbar matsal som var så ljus och gav en lugn. M åt dilamm och jag åt sallad med päron och valnötter. Gott så gott, även Bella skötte sig nästan helt perfekt.Det var bara det att mitt under vår middag var det dags för henne att gå på toa. Faktum var att ingen av oss var sugen på att springa ifrån maten så hon fick faktiskt skita ner en blöja. Hon ser för rolig ut och innan kaffet bytte jag på golvet på toan, för det fanns inte något skötbord. Det var nog det dåliga med det stället. Det andra var hur fint som helst. Vi åkte därifrån och Södermanland är verkligen så vackert att det nästan gör ont. Tyvärr hade jag glömt kameran hemma så ni kan inte få se några kort alls, men jag har många i mitt huvud. Hemma sen grillade vi på kvällen med N som hade pluggat och solat hela dagen. Tyvärr var Bella och jag inte riktigt överrens för hon somnade inte förräns vid halv tio ikväll heller, så jag fuskade lite. Hon fick snutta lite, men sen ska de inte bli mer amning alls. Efter det sufade jag och hittade ett superfint hus i Mariefred. Ett nybyggt dessutom, det är bara så att det drar. Förr eller senare tror jag att jag kommer bo där. Eller jag hoppas det men det måste nog vara så att minst en av oss måste jobba där i närheten. Hur som helst drömmer kostar ingenting men de är superhärliga. Ha en ny och superbra vecka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis...drömmar kostar ingenting...Så ni stannar här!
;)