onsdag 19 mars 2008

19/3 Aprilväder i mars



Idag har H varit med oss ute på Värmdö. Vi möttes upp i OC och där handlade vi mat, tänk jag och Bella var faktiskt i tid. Bra va!! Sen vidare till lilla familjen, väl där lagade H mat TACK !!!! Vad hade vi gjort utan dig när vi hade två av tre gnälliga och trötta flickor. Efter maten tog H och jag på vinterkläderna och gick ut med Bella och Oliven. De somnade nästan så fort vi kom utanför dörren. Så vi gick ner till hamnen och kollade i den lilla gulliga butiken som jag aldrig har varit inne i förut. Konstigt eller kanske bra för jag hittade massor jag ville ha till lilla Loppan. Som tur var hade jag inte min plånbok med mig. På vägen dit hade det både snöat haglat och snöat igen. Det är knäppt väder, vi såg i alla fall ut som snömonster när vi kom tillbaka och då var det gott med en stor kopp te. Sen sken solen och Oliven sov på. Vi hann kolla på M&M:s fina bröllopsbilder och prata om allt mellan himmel och jord. Mycket trevligt, tack tjejer. När H åkte vidare så stannade jag och Bella en stund och hon sov faktiskt en timme på eftermiddagen och det var bra. Hon är nog supertrött. Hon ville inte sova på förmiddagen och inte maten som vi köpt. Dillkött var tydligen ingen höjdare alls. Sen glömde vi att vi har fruktpuré i kylen men det får vi ta en annan dag. Vi åkte sen hem och jag har plockat med tvätten och M har matat Bellan med gröt. N har kommit hem efter ha dragit ut sin näst sista visdomstand. De hade varit jättejobbigt. Det tog 40 minuter och 10 bedövningssprutor senare så finns ändå en del av roten kvar. Tydligen så fick hon sy ett stygn med, troligtvis ska allt bli bra bara äta lite värktabletter så blir det bra. Ikväll är tvkvällen helig och det är Grey's. Härligt hoppas att allt blir bra för min stora skutta med och att hon fixar det hela med lite alvedon. Kram och jag älskar mina goa döttrar och inte minst dig M tack för att du står ut med mig. PUSS!

1 kommentar:

A Beautiful Day sa...

Trevligt var ordet, men lite mycket snö dock! Te efter kall promenad är toppen! Får vi göra om nån dag!