fredag 21 mars 2008

21/3 Bra dag, långfredagen












Åhh vad skön dag, vi fick till och med upp galmourtjejerna till frukost. Sen har M varit och storhandlat och N och E har fixat goda goda chockladbollar och ni ser ju hur det gick. De var hur kladdiga som helst. Det har snöat och solen har varit fram varanna timme känns det som. Jag har nästan sytt färdigt dopklänningen och den blir hur fin som helst. Känns väldigt bra hittills men ska inte ropa hej ännu. Och jag ska DEFINITIVT INTE lämna in den på kemtvätt innan dopet. Vi vill ju inte att det ska bli repris på bröllopet eller hur? Ikväll åkte N iväg till sin pappa och har varit ute och ätit och varit på Bio. De såg No country for old men och hon tyckte den var konstig och läskig. Här hemma har vi haft J och H här hemma på god mat, J gjorde en supergod fördrink på hallon, rom och krossad is.Till förrätt ört&potatissoppa med brödflarn. Huvudrätt entrecote med rösti och bearnaise, hemmagjord förstås. Det var så gott att man åt förmycket. Var tvungna att vänta ett bra tag med efterrätten, vi såg hur det gick i Let's Dance. Det blev som alla vi ville i alla fall att bonden åkte ur. Till efterätt sen åt vi Oscar den II:s tårta och den var också god. Sen tog vi ett parti poker men orkade inte spela till slut så jag, J och M var kvar och sista omgången räknade vi marker och jag hade minst. 359 så det var det som var all in. Jag vann trots att jag hade minst alltså 359, M hade 411 och J hade 410. Jag vann med en triss i femmor, vinst är ju härligt. M har nu varit ute med hunden som gillar snön, M tycker att 5- inte är så kul. Hur som helst alla som har varit inblandade i min dag TACK !! för den har varit fantastisk trots att jag har sytt. Jag har ju bara fått sprätta upp en enda gång. God natt!

1 kommentar:

A Beautiful Day sa...

Fina flickor, kalasgott käk, vackra vänner, härlig hund(eller det kanske kan diskuteras Kicki!?! ;) proffsig poker, duktig dans, TUSEN TACK!