söndag 25 maj 2008

24/5 Städ och middag

Förmiddagen städade vi och N kom hem efter att hon sovit över hos Daniel. De hade haft grillkväll igår hos honom. Hon hann också plocka i ordning på sitt rum. Sen åkte vi till Sickla, där handlade Bella och M. Jag och N letade efter en klänning till mig som jag ska ha på Alice dop. Men den jag hittade fanns inte i min storlek så nu får jag leta vidare. Kanske Lindex har något fantastiskt till både mig och Bella. Sen stressade vi hem och började laga mat. Jag fixade både lakritssemifreddon och brödet. Bra där Kicki, du kan ju om du vill.... fast oftast vill jag inte. Sen fixade M både goda kycklingspett och goda färsbollar i tomatsås. Vi hade bröd och potatis till. En stor sallad med halloumi och nötter i. Vi drack rosé till det och det var så gott. De vi skulle ha på middagen kom lite lite sent och det var tur för vi var supersena. Det var våra grannar som också har fått en liten kille den 16 oktober 2007. Det är deras tredje barn och Ebba och Tim är så gulliga. De gillade M:s mat och det var kul. Vi kollade lite på "Mello" med dem innan alla gick hem förutom Jyri, som stannade en halvtimma till och såg Perellis framträdande innan hann gick hem. Det var en mycket lyckad och härlig kväll. Det är bra med grannar som man tycker om och kan umgås med. Sen hämtade jag N vid Grill. Hon hade jobbat och kämpat väl. Hem och N provade klänningen och kollade så att banden funkade som vi ska sy dit, sen i säng,

1 kommentar:

A Beautiful Day sa...

Oktoberbarn är bäst ;)