tisdag 27 maj 2008

27/5 2 x sjukhus

Fick gå upptidigt idag med pga av att jag skulle till läkaren. Han var sådär, men jag hatar ju sjukhus och särkilt kassapersonal som aldrig aldrig kan var trevliga VARFÖR? Jag måste tyvärr röntga halsen och sköldkörteln så ingen medicin än. Nya blodprov och nytt läkarbesök om någon vecka. Under tiden jag var där så hade M lilla Bella och gick till Tanto och det är ju underbart väder så man nästan måste vara ute. Efter besöket skjutsade jag M till tunnelbanan och åkte själv till apoteket. Köpte även lite på Lindex, som klänningar till Bella och mig. De var till Alice dop. Då kommer vi vara så fina så. Sen hem hann plocka och fixa lite innan M och Alice kom och vi åt lunch på balkongen med oss. Det är alltid lite cirkus när man har två småbarn och en hund. Sen åkte de vidare till Lars A, vår goa guldsmed. Bella somnade och jag vilade på balkongen. N är på väg hem och vi ska hämta ut kläderna. Ska bli kul och se om något passar. Sen blir det rehab och sen tänker jag inte göra så mycket mer idag. Men nej ibland får man inte som man vill utan tvätta och plocka och fixa mat .... sen blev det soffan och det var så skönt. Och förresten så var det ganaska mycket som passade men även mycket som ska tillbaka. M jobbade sent så vi måste hälsa på honom på jobbet så att han får träffa skruttan lite den här veckan. Får se vilken dag det blir. det var i alla fall väldigt skönt att han kom hem och åt med oss.

1 kommentar:

A Beautiful Day sa...

Kul med dop...mindre kul med sura kassörskor! Hoppas att du får röntgas snart min vän! Håller tummarna! KRAM