tisdag 27 maj 2008

26/5 Kryssnig















Vi gick uppsupertidigt för att ta bussen till Lononviadukten och sen ner till Vikingterminalen. Där hemtade vi ut våra biljetter och sen väntade vi in de andra. Det blev bara Filip och hans mamma för Rebcca och hennes mamma var sjuka. Vi gick varje fall ombord och tyvärr var Filip inte så glad. Men när vi sen gick upp på däck somande han till slut. Bella sov med. Vi gick ner för att äta buffén, den är ganska bra tycker jag. I alla fall för att vara kryssnings mat. De små gullungarna satt på täcket som jag hade med och det var tur för de hade ju inte velat vara i vagnen hela dagen. De fick också mat och plötsligt kände vi ossväldigt ensamma i matsalen. Man går ju över till finsk tid så vi fick lite brottom men hann ändå äta dessert och byta blöjor på damtoaletten. Vi hittade inte skötbordet förrän vi var i hamn i Stockholm igen. Sen gick man av båten och bytte till nästa som skulle ta oss hem. Hela förmiddagen gick väldigt fort. Våra kära barn somnade och när vi kom på nästa färja, passade vi på att gå till taxfreen. Jag köpte en mascara och en puderfoundation. Och det är bara Kanebo som duger till de två sakerna. Sen lite godis och både Filip och Bella fick varsin tygbok. Vi gick med dem till lekrummet där de satt på golvet och lekte med bilar och Bella provade en liten röd motorcykel. Sen var det dags för mellanmål till de små och vi satt utanför en pub där det var musiktävling. Synd att jag inte var med för jag hade nog också nästan vunnit. Det var låtar som var kopplade till tv-serier. Vi gick runt och hamnade till slut i baren där vi drack jättegoda alkoholfria drinkar. L en sur och jag en söt förstås. Vi tog fram täcket igen och barnen lekte så fint där och Bella var helt vild då. Skrattade, sparkade med sina små ben och pratade sitt daddaspråk mycket. Efter det skulle vi kolla bord i restarangen. Tur att vi gick för då vi ville ha bordet stängde de. Så vi beställde varsin Club Sandwich och cola. Den var faktiskt jättegod, och vi fick äta i fred för båda gullungarna somnade och sov en stund till. När de vaknade var det dags för lite gröt och först åt Bella och senare Filip. Men de var mätta och nybytta när resan var slut. M kom och hämtade mig och vi åkte hem, Buschen och Donnan ringde och frågade om de fick komma och givetvis skulle de det. De hade med sig en kaka och vi pratade och hade en underbar kväll. Förresten måste jag berätta om vädret att det var helt ok hela dagen, men när vi kom iland så regnade det bara fem droppar och var mulet så på det stora hela var allt perfekt.

1 kommentar:

A Beautiful Day sa...

Härligt mad kryssningsträning för barnen! ;) Jag hade också en sån där röd bil på hjul som jag sparkade mig fram med! Älskar nostalgi!